asdas
ცნობილი ადამიანები
მენიუ ორსულისათვის – რა რასთან ერთად მივირთვათ
რჩევები
მენიუ ორსულისათვის – რა რასთან ერთად მივირთვათ

2014-11-02 01:17:57



ჯანსაღი და გემრიელი კერძების მომზადება–ჭამით არამარტო სიამოვნებას ვიღებთ, არამედ ორგანიზმს საჭირო ვიტამინებით, მინერალებითა და სხვა სასარგებლო ნივთიერებებითაც ვამარაგებთ. ეს მნიშვნელოვანია ყველასათვის – ბავშვების, მოზარდების, ზრდასრული ადამიანებისა და, განსაკუთრებით, ორსული ქალებისათვის.
კალციუმი ფოსფორთან ერთად მეტად ეფექტურია, რადგან ისინი ერთობლიობაში ორსულის ძვლების სიძლიერეს უზრუნველყოფენ. ასევე დიდი მნიშვნელობა აქვთ ნაყოფის კუნთოვანი და ძვლოვანი, ნერვული სისტემის განვითარება–ჩამოყალიბებისათვის. ისიც უნდა აღინიშნოს, რომ ორგანიზმი საკვებიდან კალციუმის დაახლოებით 40%–ის შეთვისებას ახერხებს, ამიტომ ყურადღება უნდა მივაქციოთ, რასთან ერთად მივირთმევთ კალციუმის შემცველ პროდუქტს. მაგალითად, რძე და ფუნთუშა ერთად არ არის გამართლებული. ამ დროს კალციუმის ნაცვლად ორგანიზმი მხოლოდ კალორიებს იღებს.
ფოლიუმის მჟავა და ბე ჯგუფის ვიტამინები უმნიშვნელოვანეს როლს ასრულებენ მომავალი ბავშვის ორგანოებისა და სისტემების ჩამოყალიბების პროცესში. ეს მჟავა განსაკუთრებით აუცილებელია ორსულობის პირველ ტრიმესტრში, რადგან მთავარ როლს ასრულებს ჩანასახის ნერვული სისტემის ფორმირებაში. ფოლიუმის მჟავა უხვადაა სალათის ფოთლებსა და პურში.
იოდი უმნიშვნელოვანესი მინერალია, მაგრამ ხილი და ბოსტნეული ნაკლებადაა გაჯერებული მისით, ამიტომ ორსულმა მუდმივად უნდა აკონტროლოს იოდის რაოდენობა ორგანიზმში. დეფიციტის შემთხვევაში აუცილებელია ენდოკრინოლოგთან დროული კონსულტაცია და მის მიერ შერჩეული პრეპარატის მიღება.
დე ვიტამინი კანზე მზის ულტრაიისფერი სხივების ზემოქმედებით სინთეზირდება. ამ ვიტამინის მთავარი მიზანი და მოვალეობაა, ორგანიზმს კალციუმის შეთვისებაში დაეხმაროს. დე ვიტამინით მდიდარია თევზი და ზღვის პროდუქტები, ღვიძლი, კვერცხის გული, კარაქი.
მოამზადა ნათია ტოტიკაშვილმა, ჟურნალი სარკე 


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

სიახლეები
დღის სიახლეები
რა მოსწონთ თქვენ მეგობრებს

Alternative content

1521784
1521984 online